Началото на всяка година е една добра възможност. Всички сме мотивирани да постигнем различни цели: да четем по две книги месечно, да спортуваме редовно и да открием интригуващо ново хоби. А защо не и да се захванем с ученето на нещо ново и непознато? Създаването на списък с новогодишни желания не трябва да се ограничава до личностното ни развитие. Ето защо събрахме петте от най-подходящите цели, към които собствениците на малки бизнеси могат да насочат усилията си през 2020 година. 

По-добро дигитално присъствие

Не се съмняваме, че срещате тази цел навсякъде из маркетинг блоговете. Причината за това е все по-силното дигитално присъствие на самите клиенти. Дори и бизнесът ви да не включва онлайн търговия, потребителите често търсят предварителна информация и мнения на други клиенти за компанията ви. Какво предлагате? На кого и защо? За да сте с една идея по-близо до привличането на нов клиент, той трябва лесно да открие отговор на тези въпроси онлайн. 

Използвайте предстоящите месеци, за да развиете своя уебсайт. Открийте кои социални мрежи са подходящи за вашата аудитория и се постарайте да създадете съдържание, което ангажира. Две от ключовите неща, които не трябва да пропускате на този етап, са оптимизирането на уебсайта ви за работа с мобилни устройства, и обръщането на достатъчно внимание на мненията, оставени от потребителите.

Анализиране на обратната връзка от клиентите

Лесно е да се каже, че трябва да намерим баланс между нашите желания и тези на клиента. Процесът е дълъг, но не и невъзможен. Ако се опитаме да разберем нуждите на потребителите и вследствие подобрим продукта си, това може да повлияе положително не само на настоящите ни клиенти, но и да привлече потенциални потребители. 

Малките бизнеси са силно зависими от обратната връзка, която клиентите предоставят за тях. Потърсете какво мнение изразяват вашите клиенти и го анализирайте. Онлайн информация  може да се съдържа в страниците на социалните ви мрежи, форуми, Google и други специализирани платформи. Извън виртуалния свят не трябва да забравяме и директната обратна връзка очи в очи, която получаваме от клиентите си. 

Вдъхновение

Да, вдъхновението може да е цел за вашия бизнес. Отделете част от времето си, за да  научите някоя от последните тенденции във вашия бранш, за да посетите бизнес събитие или да станете част от общност, която обменя ноу-хау. Споделянето на добри практики ще помогне да развиете потенциала на своя бизнес, но и ще развие иновативното ви мислене. 

А ако търсите по-различно усещане, докато работите, можете да смените работната обстановка за ден или седмица. Потърсете спокойно кафене или посетете споделено работно пространство, в което ще можете да създадете нови контакти и да обмените опит. 

Направете нещо локално

Дори и бизнесът ви да е базиран единствено онлайн, можете да допринесете за развитието на местната общност. Разширете своята мрежа от контакти като вземете участие в networking срещи, като се включите като гост, а защо не и лектор в предприемачески събития или като създадете нови партньорства с други местни бизнес организации. Допринасянето за развитието на местната общност ще спомогне за това потребителите да възприемат вашия бизнес положително. Помислете каква представа искате клиентите да имат за вас и работете върху постигането ѝ.  

Следете резултатите 

За да постигнете целите си, трябва да запазите своята мотивация не само в началото на новата година. Постарайте се да проследявате навреме резултатите от инициативите, които предприемате. Учете се от грешките, но и отделете нужното внимание на оригиналните идеи, които са ви хрумнали. По този начин ще продължавате да се предизвиквате всеки ден и да развивате своята дейност. Резултатите, които малките бизнеси постигат, служат не само за ориентир как се развиваме сега, но и накъде трябва да вървим в бъдеще. 

За да сте сигурни, че целите, които сте си поставили, няма да останат само на думи, можете да използвате т.нар. инструмент за целеполагане – SMART. Абревиатурата съдържа основните пет точки, които трябва да следвате при съставяне на своите цели. Те трябва да са специфични (specific), измерими (measurable), постижими (achievable), реалистични (realistic) и с краен срок (time bound).